2008. szeptember 3., szerda

Hol csíp a szúnyog?

Egy elgondolkoztató történet arról, hogy hogyan adhatunk el külföldön is.

Még a 90'-es évek elején, egyik németországi utam során (akkor még nyomdai) termékeimre próbáltam megrendeléseket gyűjteni, igen kevés sikerrel.
A munka fáradalmait hétvégén egy természetvédelmi területen, egy ártéri tanösvényen próbáltam kipihenni. Bár a táj gyönyörű volt, mégis néhány perccel később futásban távoztam, és így tett a többi látogató is, mert a szúnyogok támadása elviselhetetlen volt.
Egy közeli faluban reggelit vásároltam, és megláttam, hogy a szúnyogriasztó most akciós áron kapható. Ekkor jött a ötlet: Mivel már csak néhány volt belőle, megvettem az összes szúnyogriasztót (így a kínáló-dobozkát is megkaptam mellé). Már kellő védelemmel rendelkezve mentem vissza a szúnyogok közé, és egy padon feltűnően elhelyeztem magam mellett a szúnyogiasztót és megkezdtem reggelim elfogyasztását.
Az eredmény: Semmi reklám, semmi erölködés, a kirándulók fordultak hozzám avval a kéréssel, hogy nem adnám-e el értékes kincsemet, amire némi unszolás után és persze párszáz százalékos haszonkulcs mellett hajlandó is voltam. Bár a közvetlen anyagi haszon nem volt túl jelentős, az eset tanulsága felbecsülhetetlen érték volt a számomra.
Ettől kezdve a termékfejlesztésnél abból indultam ki, hogy "Hol csíp a szúnyog" és a siker még engem is meglepett:

  • Nem nekem kell vevők után rohangászni, hanem Ők keresnek meg engem
  • Nem kell árversenybe bonyolódni a konkurenciával (Sőt, amikor kapacitás hiányban szenvedek, akkor megkísérlik áraimat "felalkudni".
  • Kevesebbet és hatékonyabban költhetek reklámra: Nem kell a termékeimet a vevőkre tukmálni, még ha nem is hirdetem meg, a vevők kinyomozzák, hogy milyen új termékeket fejlesztek ki.
  • Kevésbé sürgetnek a vevők, türelmesebben várják, hogy mikor készül el a megrendelt termék

Önnek milyen előnyöket jelentene, ha ilyen termékeket tudna kínálni?

Nincsenek megjegyzések: